بخش بندی مشتریان بانک های تهران بر مبنای مزایای مورد انتظار ایشان

دانشجویان DBA

اطلاعات سایت
مقاله: 560
اعضای حقیقی - پیوسته: 3029
اعضای حقیقی - وابسته: 2980
اعضای حقوقی - دانشگاه‌ها: 51
اعضای حقوقی - موسسات: 229
اعضای حقوقی - شرکت ها: 85
اعضای دانشجویی: 8750

بخش بندی مشتریان بانک های تهران بر مبنای مزایای مورد انتظار ایشان

چکیده: هدف این پژوهش بخش بندی مشتریان بانک ها بر مبنای مزایا و نگرش مورد انتظار ایشان است، به بیان دیگر تلاش در جهت بخش بندی مشتریان بانک ها به وسیله تعریف گروه هایی از افراد که در هر گروه اشخاص دارای نیازهای مشابه می باشند، البته هر گروه با گروه دیگر نامتجانس یا ناهمگن می باشد. جهت دستیابی به این هدف 400 پرسشنامه از مشتریان بانک ها جمع آوری شد. برای اندازه گیری پایایی پرسشنامه از آلفای کرنباخ که حاصل آن 937/0 می باشد استفاده شد. سپس داده ها از طریق تحلیل عاملی، تحلیل خوشه ای و تحلیل ممیزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. شاخص های مورد تجزیه و تحلیل 23 متغیر می باشد که بوسیله مطالعه کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه جمع آوری شده اند. این شاخص ها بوسیله تحلیل عاملی در 4 عامل قرار گرفتند. سپس با استفاده از تحلیل خوشه ای، مشتریان در 6 خوشه تقسیم شدند. همچنین تحلیل ممیزی درستی طبقه بندی مشتریان نمونه را تأیید نمود.

شماره نشریه: 
9
فصل انتشار: 
فایل PDF: 
سال انتشار: